Followers

Monday, June 15, 2009

Biar hujan batu....





Cuti sekolah bulan enam 2009,seminggu kat gombak (keluarga isteri) seminggu kat ganu (kampung aku ler...). Bestnyer dapat balik kampung. Tapi masa cepat benar berlalu. sekejab je abis dua minggu. time balik ganu, tak banyak la dapat aku buat. Memang tujuan utama untuk jumpa mak n utk abiskan masa kat rumah

Balik kali ni aku sempat la wat apa yang mak aku suruh wat. Lega. Bukan selalu dapat balik, tpi aku bukan bujang macam dulu, bleh tido suka hati je bile balik kampung... so, rutin pun mula la berubah. Lagipun, dah ada kete. Jalan n ronda2 je la. Walau kadang2 cume p lepak tepi pantai.

Tapi ntah macamana, time nak p kedai kawan aku kat bukit tunggal, (jalan p epot ganu), telajak lak aku p pantai teluk ketapang, n time nak balik, ternampak lak bumbung stadium dari jauh.... Mula2 malas nak p tengok, tapi, bila teringat, klu dah balik ganu ni, gerenti orang tanya pasal stadium runtuh ni... Hehehe... Dengan bersemangatnya, aku tuju ler stadium ni. Mula2 berenti tepi jalan, ambik gambar dari jauh. Tapi alang2 dah sampai, p la dekat2, masuk area stadium walau x bleh dekat sangat sebab ada pita polis larangan masuk, so, ambik gmbar le dari dekat. Mula2 ingatkan aku je ntah ape2 bgambar ngan stadium runtuh ni, rupanya punya ramai orang datang, siap ada orang bukak gerai jual air n kuih lagi.. Tandanya memang ramai orang datang.

Aku tak mau komen apa2 ler kenapa dia runtuh... Dah ramai yang komen n pandai2 wat andaian sendiri. So terpulang la masing2 nak menilai. Bagi aku, hanya untuk kenangan balik ganu... Cuma aku rasa, benar gak pepatah orang tua, mgkin hujan batu di negeri sendiri la yang meruntuhkan stadium ni, dan aku tetap nak pindah balik ke negeri ni...... Doakan aku........

No comments:

Post a Comment

Sesiapa yang nak ambik apa2 artikel dalam blog ini adalah di alu-alukan, tak perlu minta izin dari aku, sama2 la kongsi ilmu, manfaatkan apa yang ada, sebaik-baiknya, rekemenkan blog ini kepada rakan2, jiran2, adik beradik anda, dan kepada siapa sahaja yang anda kenal dan rasa sesuai termasuk ketua kampung dan jkk kawasan anda....tq