Followers

Monday, June 15, 2009

Cikgu pulau part 4 (Bermulanya kisah mistik….)


Mula2 aku duduk rumah tinggi ni, memang dah rasa kelainan. Rumah ni ada tiga bilik.bilik pertama mengadap bangunan sekolah. Mula2 aku duk bilik ni la sebab kurang skit seram xmacam bilik belakang yang ngadap semak hutan. Tapi, macam ada satu keanehan yang aku rasa. Mungkin aku dikurniakan sixth sense kot haha mcm psikik. Rasa macam bilik ni dah ada penghuni yang xnampak di mata.

Bila aku solat kat ruang tamu, terasa macam ada mata yang memandang dari bilik ni… seram aku dibuatnye. So aku pindah bilik. Duk bilik tengah. Tapi bilik ni buatkan ku lemas sebab sempit dan rasa terkurung. So, pindah bilik satu lagi yang ngadap semak. Suasananya memang seram tapi aku rasa tenteram.pelik tu….

Aku tetap rasa ada something yang tak kena ngan rumah ni. Time aku Tanya topek, sebab topek pernah tinggal brumah ni sebelum aku masuk pulau, dia cakap, xde ape2. tapi aku rasa dia ‘buyuk’ (bohong) kat aku.

Sehinggalah suatu malam, time rasa nak p bilik air, memang aku x offkn lampu ruang tamu, nak p bilik air, kena melintas ruang tamu yang ada pntu ke dapur, kat ruang dapur, walau gelap, masih lagi nampak samar2 sebab cahaya dari rueng tamu. Tingkap dapur memang setentang ngan pintu dapur, time tu la aku nampak sorang tua berkelubung melintas belakang rumah aku, aku nampak dia ‘limpas’ (lalu) tepi tingkap dapur. Aku terfikir, eh, sape lak orang tua jalan bleakng rumah aku ni? Tengah malam lak tu…. X rasa seram pun time tu…masuk bilik air je, sambil ehem2.. sambil berfikir, tetiba teringat…. Eh… rumah aku ni tinggi… mustahil orang bleh bejalan tepi tingkap macam tu… warghhhh… kembang bulu tengkok aku… terus masuk bilik, selimut rapat n pasang radio kuat2….. cepatla siaaaaaangggggg……….

No comments:

Post a Comment

Sesiapa yang nak ambik apa2 artikel dalam blog ini adalah di alu-alukan, tak perlu minta izin dari aku, sama2 la kongsi ilmu, manfaatkan apa yang ada, sebaik-baiknya, rekemenkan blog ini kepada rakan2, jiran2, adik beradik anda, dan kepada siapa sahaja yang anda kenal dan rasa sesuai termasuk ketua kampung dan jkk kawasan anda....tq