Followers

Tuesday, April 14, 2009

Hebatkah kita?


Kita memang dilahirkan sebagai makhluk yang hebat. Aku tau tentang perkara ni, tapi.......... susahnya nak jadi manusia hebat. Betul x? Tapi pernahkah anda berfikir untuk jadi hebat pada diri sendiri? Kita selalu ingin jadi hebat pada mata manusia lain, dan kita selalu gagal. Tak terfikirkah untuk jadi hebat pada mata kita sendiri?
Mulalah dengan menjadi hebat untuk diri sendiri, dan jika besar kuasa kehebatan itu, ia akan meletus jua dan akan terserlah. Percayalah... letusan itu akan membuatkan manusia sekeliling kita merasai bahang kehebatan kita itu dan tanpa sedar, mereka akan akur pada kehebatan kita tanpa perlu kita canang ke seluruh semesta.
Terkadang, kita perasaan kita hebat, kemudian kita canangkan kehebatan kita. Itulah manusia yang bodoh dan jua memperbodohkan diri sendiri. Aku makin mengenal manusia-manusia sebegini. Terlalu kasihan. Yang bodohnya, mereka tak pula kasihan pada diri sendiri, pelikkan??

3 comments:

  1. wah..tahniah sbb brjaya wat blog...bgi lah background yg warna warni ckit..bru ceria..heheh

    ReplyDelete
  2. alamk lupa knl kan diri..kte ni alongz baik..heheh nice blog..

    ReplyDelete
  3. molek la mu wat blog dari mung wat bolok...kui2..

    ReplyDelete

Sesiapa yang nak ambik apa2 artikel dalam blog ini adalah di alu-alukan, tak perlu minta izin dari aku, sama2 la kongsi ilmu, manfaatkan apa yang ada, sebaik-baiknya, rekemenkan blog ini kepada rakan2, jiran2, adik beradik anda, dan kepada siapa sahaja yang anda kenal dan rasa sesuai termasuk ketua kampung dan jkk kawasan anda....tq