Followers

Sunday, April 19, 2009

Cikgu pulau...........(2)

sudah takdir aku dipostingkan di sini(Terusan sugut). Time kat jeti, beselisih dengan seorang 'beliau'(panggilan untuk orang yang dah berumur, kalu standardnya, pakcik leerr..), so, aku mintak le beliau tu tunjukkan aku kat mane skolah Terusan Sugut ni. Lupa nak bgitau, aku posting kat sini berdua, tapi member aku ni bukan 1 skolah ler. Dia posting skolah berdekatan pulau ni.
Bual2 ngan beliau tu, tau le aku rupanya dia ni GB(guru beso) skolah member aku ni, tapi dia tinggal kat sini. Skolah kawan aku tu nun jauh stengah jam lagi naik bot hahaaa....


Dipendekkan cerita, sampai jerk kat kat skolah yang aku cari(sebenarnye, dari jeti pun dah nampak skolah), alangkah terkejutnye aku tengok keadaan sekolah. 2 Bangunan papan, n kat ujung ade rumah kecil x bercat. Aku tanya GB kawan aku ni, dia cakap, itu kantin. Ya ALLAH..... huhuu sadisnyee...

Selesai sesi pkenalan, aku ditempatkan disebuah rumah guru, rumah tinggi 2 pintu (dua berkembar la.) . Sebelah rumah aku ni, tinggal keluarga guru jugak la, suami isteri cikgu kat sekolah ni.

Time masuk rumah je, aku mengurut dada, kosong..... Tikar getah yang sambung2 lain warna, 2 meja murid, katil tanpa tilam, 3 kerusi murid, dapur lak, kosong.. ade paip, tapi dari tangki ujan. Aku teringat kuarters guruu kalu kat bandar, jauhnye beza.

1 comment:

  1. ermmm xsabr nk tahu smbg nyer lagi...cpt lah citer ~alongz~

    ReplyDelete

Sesiapa yang nak ambik apa2 artikel dalam blog ini adalah di alu-alukan, tak perlu minta izin dari aku, sama2 la kongsi ilmu, manfaatkan apa yang ada, sebaik-baiknya, rekemenkan blog ini kepada rakan2, jiran2, adik beradik anda, dan kepada siapa sahaja yang anda kenal dan rasa sesuai termasuk ketua kampung dan jkk kawasan anda....tq